I'M not an angel

الجمعة، 28 سبتمبر 2012

عشان بريء


مش عشان قلبي البريء
هفضل أضيع وسط الطريق
 
هفضل انادي وسط الأعادي
واضحك وجوايا حريق
 
 
أنا مش عشان ضميري حيّ
يفضل طريقي رايح جاي
ولا ينتهي
ولا عمره يلقي السبيل
 
 
 
ده انا عشان قلبي بريء
وفكري رقيق
وبحب مليون ألف حاجة
ومليون منهم ميستهلوش...أو كلهم
آسفة جداً مأقصدش حاجة
لكن الطيبة والبراءة
والحب اللي من غير بطاقة
إيه ذنبهم؟!
 
تفتكروا أصدق اللي قالوه
وأعيدوا من تاني جوايا
وأقنع نفسي
آه أقنعها
وتبقي دي بداية النهاية
 
 
طب اسمعوا اللي قالوه:.
 
قالوا أني صفات مدفونة
مش موجودة
ومش هتكون
وإن الزمن دلوقتي خلاص
ماشي في طريقه المجهول
شايف كل اللي بيحصله
من غير عيون
يعني من الآخر كده
كله ضحك علي الدقون
 
 
بصوا بقي:...
أنا عمري ما حسيت بالهنا
غير وأنا "أنا"
 
آه اتجرحت
آه اتظلمت
آه مليت عيوني دموع
وحسيت أيام كتير بالجوع
جوع للضحكة
جوع للحب
جوع للقلب الحنون
جوع للصدق وللضمير
جوع لكل اللي بيهون
لكن عارفين..أنا مش موجوع
عشان عارفة إني حق
والحق مش دايماً مقبول
وعشان كده وبساطة
أنا كنت وما زلت وسابقي كمان انا
 
وعشان كده وبساطة
هفضل في بيتي الحنون
بيت"البراءة"

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق