I'M not an angel

الخميس، 15 ديسمبر 2011

ضعف وتأنيب ضمير


ضعف ده مني ولا
صح كل ده وتمــــام
ألاقي قسوة ظلم هلا
وأدخل انا واعرف انام
 
 
 
أشوف اللي بيستنجد يقول
إلحقوني يا ناس هموت
قصاد مني وفضلت واقفة
وفي مكاني مقلتش كلام
 
 
 
 
شفت ناس كتير هناك
واقفة كمان من غير كلام
بتتفرج وكأنه فيلم
وانا حاسة اني في احلام
 
 
وكل اللي طلع من بيته يتفرج
خاف علي نفسه
خاف يقرب
ودخل يكمل المنام
 
 
 
 
كل اللي عملته أنا كان ضعيف
بكيت بكا وبصوت خفيف
بكائي كان كأنه نار
وكل النور اصبح ظلام
 
 
أختي جات خدتني جوه
بتقولي ليه ده فين القوة
يمكن هي مفهمتش اللي حصل
ويمكن أنا ذيها كمان
بس اللي لقلبي وصل
خلاني بجد ماعرفش انام
 
 
 
يمكن اللي حصل كان شيء بسيط
يمكن مشاعري خدعتني باسلوب غريب
يمكن انا اللي ظنيته شيء خطير
بفكر جوه عقلي وقلبي
لو كان اللي اعتقدته مصير
لو كان اللي اعتقدته صحيح
وقدامي شفت انسان غريق
غريق ولوحده في الطريق
كنت هقدر وأمد إيدي؟
ولا هسكت من غير كلام
يا تري كنت هعرف انام؟؟!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق