I'M not an angel

الأربعاء، 16 سبتمبر 2015

اصحاب



1
أنا وقتي كله بينتي.لو بس بيكم ما بتداش
انا عمري كله يتلغي..لو معاكم مكنش عاش
ما كفاية بُعد العيون
بلاش نزيد لنفوسنا بُعد
وبلاش كلام لو راح يسيب..جواكي حُزنْ
انا بس محتاجة إني أقول 
نقص الكلام مش راح يخفف من الوجع
الصُحبة عارفة مين حزين
ومين سعيد
ومين اتوجع
والصُحبة مش عايزة كلام
دي مجرد تفاصيل والسلام
أفهم حقيقة جرح جواكي بيعيش
ويمكن وسط كلامنا يتحول."مافيش"
ونبكي ونضحك من الألم




2
التغيُر مش بيجي
في يوم وليلة ولا في سنين
التغيُرالحقيقي بيجي لمّا قلبك يلين
ربك حليم
ربك كريم
احكيله لو فاقدة البشر
ربك سميع
مين قال..لمين
احكيله ..مش هتلاقي شر
ومن السامعين انا راح اكون
لو مرة خيبتلك ظنون
عديلي يعني ماحنا صُحاب
ونقول جديد
ونقول كمان
نختم حكاوينا ب "زمان.."..وبدعوتين
احكيلي وادعي بأُمنياتك
وانا من قبلك راح أقول "آمين"

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق