I'M not an angel

الأربعاء، 16 سبتمبر 2015

كعبلة وقت


الوقت بيهون البعاد
ويعلمنا إن اللي باقي لينا
هما حبة ذكريات
لكن إنتْ بُعدك مش كدة
عدت عليا السنين
ولسة كل يوم بيمر
بصحي علي حرف اشتياق
ده الحب لحظة من العناد
بتصاحب لحظة من الجنون
لو قرب كان او كان بعاد
شعاره أكون أو لا أكون
الحب أقوي من الفراق
وبيت قصيدة بدون حروف
وشعبه تايه في البلاد
ماسك قلوبه من الوجع
الحب مش صاحب جدع
لكنه مش ندل كمان
الحب لو عوزته تلاقيه
يقفل قصادك البيبان
والحب لو سبته يلاغيبك
يفتح قصادك الف باب
الحب فرحة ومحزنة
فبلاش تعوز من الحب شيء
غير إنه يبقي ليك آمان
تلقي العيون متبسمة
تلقي القلوب متكلمة
وتلقي الحبايب متجمعين
علي دعوة حلوة في الختام
حتي ولو مكنوش سوا
الحب بيت فاق الحدود
من غير سطور ولا مصرعين
فبلاش تعوز من الحب شيء
غير إنه يبقي ليك آمان
‫#‏كاري

Rehab Ali
فبلاش تفارق اما ممكن ما تفارقش .
وبلاش تبطل تفتكر لما تفارق 
وبلاش تضيع ذكريات 
كانت سعات هى الحياة 
وبلاش تقول بعد الفراق:
افترقنا . وقول
بعدت مسافة جمعتنا


Kareenaa Kapoor
حاضر هقول
رغم الظروف..مبقتش من الآخر في صالحي
لكن خلاص..آن الآوان
ارجع أفكر إية مصالحي
يمكن بُعادنا مكنش شر
انا اصلا ليه ابقي حزين
انا برده في الآخر "بشر"
وفي الحقيقة "لعله خير" 
Rehab Ali

Rehab Ali
دلوقتى 
فكرت فى نفسك 
وكنت بتشبهنى بنفسك 
وكنت بتخاف لما اقول 
كلمة فراق 
وتخاصمنى نص ساعة 
وبعدها ترحع تقول 
انا قلبى راق .

Kareenaa Kapoor
تفكيري في نفسي ده لإنك...
شيء مُتعمق جداً فيها
وكلامي كان أصلا عنك
وعن كل حاجة بتحكيها
أحلامي بتتجسد ليكي
أيامي دي اصلا متعاشة
علشان أسمعلك غناويكي
وعلشان احميكي من الباشا
بدعيلك في كل صلاة أو صوم
لا البعد يحسسك بالحزن
ولا تلمس قلبك أي هموم
ده البُعد ده شيء هيجمعنا
لو مش في الدنيا
فَ في الجنة 

Rehab Ali
كلامك كان ليه زمان 
كله امان واطمئنان 
كلمة "حب" كانت غنوة 
بتغنيها فى بحر عيونى 
ليه دلوقتى بتحرم بحر
من غناويه 
سايب الشوق تايه فيه

Kareenaa Kapoor
حد بيقدر يحرم بحر؟!
غير لو بحره اصلا صدّق
بإنه مكتوبله الحرمان
و انتي البحر اللي بعيش فيه
لمّا بكون فيه غرقان

Rehab Ali
مش فاهم برده التفسير 
ايه اللى يخلى حب كبير 
يبقى فى لحظة ذكريات
يبقى صورة نفتكرها 
وندرايها وسط الحجات 
ليه حبك يبقى مؤلم 
ليه فراقك سببه مبهم 
هاسالك اخر سؤال 
لو لسه مستنى هترجع 
بحرك مشتاق لغريق

Kareenaa Kapoor
تكوني في بحري غريق؟!!
ده شيء حقيقي انا مقبلوش
وعلشان كده..
انا لازم ابعد عن حياتك
انا لازم ابعد عن الطريق
اما السبب..
مالهوش وجود
او بالآصح مش راح اقوله
ربي يبعتلك آمان
في قلب طيب وحنون
قادر يفتح البيبان‬

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق